Ürün Grupları

breadcrumb
Rot Başı
Rot Başı

Direksiyon rotkolunu eğriboyuna bağlar. Konvansiyonel tip süspansiyon sistemlerinde eğriboyunun rotil etrafında dönmesini sağlar. MacPherson süspansiyon sistemlerinde ise rotilin yerini rotbaşı almaktadır. Rotbaşı mafsal ve gövdeden oluşmaktadır. Direksiyon rotkolundan gelen hareketi eğriboyuna iletir. Böylece oluşan itme kuvveti neticesinde teker yol eksenine dik olarak döner. Rotbaşının dış gövdesi ayarlanabilmektedir. Böylece rotbaşının boyu değiştirilerek montaj esnasında ayarlanabilir olmaktadır.

Rot Kolu
Rot Kolu

Rotkolu 2 rotbaşını birbirine bağlayan uzun bir çubuktan oluşur. Ticari araçlarda direksiyon bağlantısının komple aracla birlikte sağa veya sola yürütülmesini sağlar.

Stabilizer
Stabilizer

Stabilizör rotkolu yolcular için rahat bir sürüş sağlar. Stabilizör rotkolu araç gövdesinin aşağı yukarı ve sağa sola yalpalanmasını kontrol eder. Dizayna bağlı olarak Stabilizör rotkolunun bir ucu denge çubuğuna diğer ucu salıncak koluna veya aracın gövdesine veya helezon yayına bağlanır.

Tork Kolu
Tork Kolu
Ağır ticari araçlarda aksı şaseye bağlamak için kullanılan bağlantı elemanıdır. Taşıtın hareket etmesi sonucu yoldaki zeminin formuna bağlı olarak tekerleklerde oluşan kontrolsüz hareketler aks gövdesine taşınır. Oluşan bu kontrolsüz hareketler ve titreşimlerin bir kısmı tekerleklerde sönümlenirken, büyük kısmı aksa iletilmektedir. Aks ile taşıt gövdesi arasına rijit olarak bağlanan süspansiyon sistemi ile çeki kolu istenmeyen bu kontrolsüz hareketleri yolcunun ergonomik yapısını bozmayacak şekilde taşıt gövdesinde genliği düşük kontrollü ve limitli salınım hareketlerine dönüştürmektedir. Aynı zamanda taşıta çekiş gücünü veren motorun üretmiş olduğu döndürme kuvveti, aktarma organları yardımıyla tekerleklere iletilir. Taşıtın kütlesindeki ataletsizlik ve tekerleklerdeki çekiş gücünün oluşturduğu olumsuz etkiler ile taşıtın viraj dönmesi sırasında oluşan yanal kuvvetler, süspansiyon sistemi ve çeki kolu üzerinden bağlı olduğu taşıt gövdesine iletilir.
V Kolu
V Kolu
Çeki kolu ile aynı özelliklere sahiptir. Taşıtın hareket etmesi sonucu yoldaki zeminin formuna bağlı olarak tekerleklerde oluşan kontrolsüz hareketler aks gövdesine taşınır. Oluşan bu kontrolsüz hareketler ve titreşimlerin bir kısmı tekerleklerde sönümlenirken, büyük kısmı aksa iletilmektedir. Aks ile taşıt gövdesi arasına rijit olarak bağlanan süspansiyon sistemi ile v-çeki kolu istenmeyen bu kontrolsüz hareketleri yolcunun ergonomik yapısını bozmayacak şekilde taşıt gövdesinde genliği düşük kontrollü ve limitli salınım hareketlerine dönüştürmektedir. Aynı zamanda taşıta çekiş gücünü veren motorun üretmiş olduğu döndürme kuvveti, aktarma organları yardımıyla tekerleklere iletilir. V-çeki kolunun, çeki kolundan farkı, çeki koluna göre teknolojik açından daha gelişmiş olması ve tek mafsala bağlı olmasıdır.
Tamir Takımı
Tamir Takımı
Tamir Takımı
Whatsapp